اطلاعیه : فرصت محدود برای استفاده از تخفیف دوره آموزشی افزایش عزت نفس قبل از افزایش قیمت

خلاصه کتاب قورباغه را قورت بده

نویسنده: ندیم ناظمی تاریخ : ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ دسته بندی : خلاصه کتاب

کتاب "قورباغه را قورت بده" از برایان تریسی، راهنمایی است برای مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری. این کتاب شامل 21 روش برای انجام کارهای مهم‌تر و جلوگیری از به تعویق انداختن کارهاست. در ادامه، هر یک از این 21 مورد همراه با توضیحات و مثال‌ها آمده است:

 1. مهم‌ترین وظیفه را ابتدا انجام دهید (قورباغه را قورت بده)
برایان تریسی پیشنهاد می‌کند که ابتدا باید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کار روز را انجام دهید. این کار ممکن است سخت‌ترین باشد، اما بیشترین تأثیر را دارد. مثلا اگر باید یک پروژه بزرگ کاری را آغاز کنید، قبل از انجام کارهای کوچک‌تر، مستقیم به سراغ آن بروید.

 2. برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید
هر شب قبل از خواب، برنامه فردا را مشخص کنید. برنامه‌ریزی به کاهش اضطراب و افزایش تمرکزتان کمک می‌کند. مثال: نوشتن لیستی از وظایف روزانه و ترتیب اولویت آن‌ها.

 3. قانون 80/20 (اصل پارتو)
80 درصد نتایج شما از 20 درصد کارهایی که انجام می‌دهید حاصل می‌شود. پس باید روی کارهای مهم تمرکز کنید. مثال: در کسب‌وکار، 80 درصد فروش شما از 20 درصد مشتریان مهم است.

 4. پیامدها را بررسی کنید
قبل از شروع هر کار، فکر کنید که انجام آن چه پیامدهایی دارد. این کار کمک می‌کند تا اهمیت واقعی کارها را درک کنید. مثال: اگر یک مقاله بنویسید، چه تاثیری بر کار یا تحصیل شما خواهد داشت؟

 5. از روش ABCDE برای اولویت‌بندی استفاده کنید
این روش به شما کمک می‌کند تا کارها را بر اساس اهمیت آن‌ها مرتب کنید. A کارهای حیاتی، B کارهای مهم، و ... هستند. مثال: ابتدا کارهای گروه A که بسیار ضروری هستند را انجام دهید، سپس به سراغ B و C بروید.

 6. قانون پیشرفت مداوم
هر روز یک گام به سمت هدف‌های بزرگ خود بردارید. بهبودهای کوچک و مداوم در نهایت به نتایج بزرگی منجر می‌شوند. مثال: هر روز 30 دقیقه برای یادگیری یک مهارت جدید اختصاص دهید.

 7. کارها را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید
وظایف بزرگ را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا انجام آن‌ها راحت‌تر شود. مثال: اگر یک کتاب 300 صفحه‌ای باید بخوانید، هر روز 10 صفحه بخوانید.

 8. تکنیک خوردن فیل (یکی یکی)
برای انجام پروژه‌های بزرگ، آن را به قطعات کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنید و هر بخش را به ترتیب انجام دهید. مثال: برای نوشتن یک مقاله طولانی، هر روز فقط یک بخش از آن را بنویسید.

 9. روش تمرکز منفرد (یک کار در یک زمان)
همیشه فقط روی یک کار تمرکز کنید و آن را به پایان برسانید قبل از اینکه به سراغ کار دیگری بروید. مثال: هنگام انجام یک تحقیق، گوشی و شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید تا تمرکز بیشتری داشته باشید.

 10. روش 3 کار کلیدی
سه کار مهم روزانه که بیشترین تأثیر را دارند، مشخص کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید. مثال: نوشتن گزارش کاری، ملاقات با مشتری و تهیه برنامه فروش.

 11. قانون بهره‌وری شخصی
برای بهره‌وری بیشتر، کارهای مشابه را دسته‌بندی کنید و در یک زمان مشخص به آن‌ها بپردازید. مثال: پاسخ دادن به تمام ایمیل‌ها در یک زمان به جای پاسخگویی پراکنده.

 12. محدود کردن زمان انجام کارها
برای هر کاری یک زمان محدود تعیین کنید تا بهره‌وری افزایش یابد. مثال: تعیین 2 ساعت برای نوشتن یک مقاله به جای کار کردن به مدت نامحدود.

 13. به خودتان انگیزه دهید
برای به پایان رساندن کارها به خود پاداش دهید. این کار به شما انگیزه می‌دهد تا بهتر و سریع‌تر کار کنید. مثال: پس از پایان پروژه، به خودتان استراحت بدهید یا از یک تفریح لذت ببرید.

 14. تمرین قدرت تمرکز
توانایی تمرکز بر یک کار تا اتمام آن را تمرین کنید. مثال: هنگام مطالعه یا کار کردن، سعی کنید بدون حواس‌پرتی به مدت 30 دقیقه روی کار تمرکز کنید. 
تا پایان، بر روی یک کار متمرکز بمانید. انجام دادن یک کار به طور کامل نتایج خیلی بیشتری از 100 تا کار دارد که 99 درصداش انجام بشه ، اگر به زندگی خودتان نگاه کنید ، شما نون کارهایی را خورده اید که کامل انجام دادید ، مثل من که ایده های مختلفی را در ذهن داشتم ولی ایده ها و کتابهایی که کامل انجام دادم ، تبدیل به محصول و ثروت برای من شد مثل کتابهای تمرینی دسته چک ثروت ودفتربرنامه ریزی ثروتمند شدن و محصول های سامانه پیامک انگیزشی و تاکیدی و دوره های آموزشی افزایش عزت نفس و دوره آموزشی جدید اصول سلامتی و لاغری و...

 15. قانون نیروی تکانه
هنگامی که شروع به انجام کاری می‌کنید، حرکت و تکانه‌ای ایجاد می‌شود که ادامه دادن آن را آسان‌تر می‌کند. مثال: اگر شروع به تمرین ورزشی کنید، به تدریج بیشتر و بیشتر تمایل پیدا می‌کنید که ادامه دهید.

 16. کارهای مشابه را دسته‌بندی کنید
کارهای مشابه را در یک زمان انجام دهید تا زمان جابجایی بین کارها کاهش یابد. مثال: تمام تماس‌های تلفنی را در یک ساعت انجام دهید.

 17. روش تصمیم‌گیری سریع
سریع تصمیم بگیرید و پس از تصمیم‌گیری، عمل کنید. مثال: به جای تعلل در انتخاب یک پروژه، آن را انتخاب کنید و فوراً شروع کنید.

 18. روش زمان‌های پربازده
زمانی که بهره‌وری شما بالاست (مثلاً صبح‌ها)، به انجام کارهای مهم‌تر بپردازید. مثال: اگر در صبح انرژی بیشتری دارید، کارهای تحلیلی یا فکری را در این زمان انجام دهید.

 19. یاد بگیرید "نه" بگویید
برای انجام کارهای مهم، باید قادر باشید به کارهای کم‌اهمیت و درخواست‌های غیرضروری "نه" بگویید.  مثال: اگر کاری فوری دارید، دعوت به یک جلسه غیرضروری را رد کنید.

 20. مرتب‌سازی و سازماندهی
محیط کار و ابزارهای خود را مرتب کنید تا بهره‌وری افزایش یابد. مثال: میز کار خود را مرتب کنید تا تمرکز بهتری داشته باشید.

 21. نگرش مثبت
با داشتن نگرش مثبت و خوش‌بینی، کارها را با انرژی بیشتری انجام دهید. مثال: قبل از شروع روز، خود را از نظر ذهنی آماده کنید و به موفقیت‌های خود فکر کنید.

این 21 عادت به شما کمک می‌کنند تا بهره‌وری خود را افزایش داده و به اهداف بزرگ‌تری دست پیدا کنید.


*** نکته مهم اینه که اگر اعتماد به نفس نداشته باشی نمیتونی هیچ کاری انجام بدی پس در ابتدا عزت نفس ات را بزار ***
اطلاعات بیشتر و خرید دوره آموزشی افزایش عزت نفس
*** دوره آموزشی افزایش عزت نفس ***
*** پشتیبانی در واتساپ 09107644537 ***

 

 

نظرات کاربران
متن نظر : قبل از ثبت نظر وارد شوید یا ثبت نام کنید
!

لطفا قبل از ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید

در سایت عضو شوید و از آموزش ها، مقالات و محصولات استفاده کنید
پشتیبانی سایت فقط به صورت پیامک به شماره 09107644537
پیشنهادات و انتقاداتتان در مورد سایت را هم به همین شماره پیامک یا واتس آپ کنید

عضویت در خبرنامه

نماد های اعتماد
پشتیبانی در سرور های بلوهاست با ترافیک نیم بها